Beroemdheden

Josh Ovalle's leeftijd, broer, vriendin, etniciteit, lengte, Wiki Bio

Wie is Josh Ovalle?

Josh Ovalle werd geboren op 21 augustus 1998 in Seattle, in de staat Washington, VS, en is een filmmaker die vooral bekend werd door zijn populariteit in de filmindustrie toen hij pas 13 jaar oud was vanwege het maken van de film Minimum Max. Zijn films zijn bekeken op meer dan 50 festivals over de hele wereld.

Bekijk dit bericht op Instagram

Een bericht gedeeld door Josh Ovalle (@filmquaker) op 18 maart 2018 om 13:07 PDT

Het vermogen van Josh Ovalle

Hoe rijk is Josh Ovalle? Vanaf medio 2019 informeren bronnen ons over een vermogen van meer dan $ 1 miljoen, verdiend door een succesvolle carrière in films. Later werd hij ingehuurd door MTV en breidde hij zijn bereik ook uit naar internetplatforms, waaronder YouTube. Naarmate hij zijn inspanningen voortzet, wordt verwacht dat zijn rijkdom ook zal blijven toenemen.

Begin van het vroege leven en filmmaken

Op jonge leeftijd had Josh veel problemen met zijn gezondheid en hij werd tijdens zijn strijd gesteund door zijn ouders. Een van de grote dingen waar hij mee worstelde, was de mentale stoornis genaamd Attention Deficit Hyperactivity Disorder ( ADHD ), gekenmerkt door moeite om op te letten en overmatige activiteit die niet past bij iemands leeftijd.

Josh Ovalle

Een persoon die aan de stoornis lijdt, kan problemen hebben met het reguleren van zijn emoties en doet dingen zonder rekening te houden met de gevolgen - symptomen verschijnen meestal voordat iemand de leeftijd van 12 jaar bereikt. Hij werd toen door artsen aangemoedigd om een ​​uitlaatklep te vinden om het probleem het hoofd te bieden. Hij probeerde eerst te bakken, maar wat zijn aandacht echt trok, was het maken van films, en begon films te maken zonder te beseffen dat dit een potentiële carrière voor hem zou worden. Hij documenteerde zijn worsteling met ADHD en met de documentatie, en creëerde de korte film genaamd Minimum Max die veel aandacht trok en werd vertoond op meer dan 20 filmfestivals in het hele land.

Beroemd worden

Met het succes van zijn korte film werd hij benaderd door de publicatie De Huffington Post die een artikel over de film schreef, wat er mede voor zorgde dat de film binnen een korte periode nadat deze online was geplaatst meer dan een half miljoen views verzamelde. De publicatie is opgericht in 2005 en biedt nieuws samen met andere soorten inhoud. Hoewel het oorspronkelijk een alternatief was voor nieuwsaggregators, werd het later gekocht door Verizon Communications. Het is nu gerangschikt als een van de meest populaire websites op het gebied van politiek, en is het eerste digitale mediabedrijf in de VS dat een Pulitzer Prize wint.

Met zijn bekendheid en het succes van zijn eerste film besloot Josh door te gaan en twee jaar later maakte hij de film Two and a Quarter, die op YouTube werd geplaatst. De film bleek een andere aandachtstrekker voor de online gemeenschap, en al snel werd hij gecontacteerd door MTV en werd hij aangenomen als promotor tijdens de MTV Movie Awards. Zijn tweede film werd ook vertoond op meer dan 50 filmfestivals, waaronder het prestigieuze Toronto International Film Festival. Dit vestigde hem als een van de rijzende sterren in de onafhankelijke filmscene.

Recente inspanningen

Terwijl Josh furore bleef maken in film, richtte hij zijn aandacht ook op het online maken van korte inhoud via sociale media. Hij begon Vine-video's te plaatsen en werd al snel op het platform gevestigd - Vine was een korte hostingservice die in 2012 werd opgericht en eigendom is van de sociale-mediasite Twitter. Het had zijn eigen sociale netwerkdienst waarop gebruikers zes seconden looping clips konden posten. De app kan worden gebruikt om door video's te bladeren door categorieën zoals trending en thema.

Gepost door Josh Ovalle Aan zondag 12 oktober 2014

Tijdens het hoogtepunt van zijn populariteit had Vine meer dan 200 miljoen gebruikers, maar uiteindelijk besloot Twitter de site in 2016 te sluiten, alle uploads stop te zetten en een jaar later waren alle video's van Vine gearchiveerd zodat mensen ze konden blijven bekijken. Nadat de app was afgesloten, richtte hij zijn aandacht op de website voor het delen van video's Youtube - eigendom van Google, het is een van de meest populaire websites op internet en een van de belangrijkste bronnen van videomedia, waaronder livestreams, filmtrailers, documentaires, clips van televisieprogramma's, videoclips en meer.

Persoonlijk leven en sociale media

Voor zijn persoonlijke leven is er niet veel bekend over de romantische relaties van Ovalle. Hij is in de loop van zijn carrière met talloze vrouwen gezien en gespot, hoewel hij niet openbaar is geweest over het hebben van een vriendin. Veel bronnen stellen dat hij vrijgezel is en waarschijnlijk gefocust is op het ontwikkelen van zijn carrière terwijl hij momenteel door de filmschool gaat. Hij is goed bevriend met acteur Finn Wolfhard, bekend van zijn werk aan de serie Stranger Things en de film It.

mijn mening @jamescharles pic.twitter.com/mUHoSKTiwI

- josh ovalle (@filmquaker) 12 mei 2019

Net als tal van filmmakers is hij online zeer actief via accounts op sociale media. Hij heeft een Instagram-account met bijna 500.000 volgers en plaatst veel persoonlijke foto's en video's op het account, plus shots naast vrienden en familie. Hij heeft ook een Twitter-account waarop hij ruim 170.000 volgers heeft, waarop hij video's plaatst. Hij doet veel promoties voor zijn YouTube-kanaal en gebruikt het platform ook om zijn fans een beetje inzicht te geven in zijn werk. Een ander account is zijn Facebook-pagina, die meer een persoonlijke pagina is dan een account voor fans. Het account kondigde in 2017 aan dat hij zou studeren aan de Los Angeles Film School voor zijn studie.

Aanbevolen